Verzeker je data even sterk als je huis
Digitale informatie is voor vele bedrijven niet meer weg te denken. Het laat hen toe om efficient te werken en te concurreren met andere bedrijven. Een organisatie zonder klantenbestand en digitale informatie heeft tegenwoordig geen reden meer om te bestaan. Daarom gaan we best voorzichtig om met de data die we van klanten verzamelen.Toch zijn er een aantal bedrijven die niet zo secuur omspringen met hun gegevens. "Een cyberaanval? Dat gebeurt niet bij ons" Dit is geen goede mindset voor het digitaal beheer van persoonlijke gegevens van je klanten en prospecten. Vorig jaar waren 60 procent van de cyberaanvallen gericht op KMO's en kleine bedrijven. Als we weten dat 95 procent van de Belgische ondernemingen bestaat uit KMO's dan zijn deze extra kwetsbaar voor cybercrime.
Ondernemingen zijn vaak niet of weinig voorbereid op cyberaanvallen. Ze hebben geen plan achter de hand waarin staat wat er moet gebeuren in geval van een aanval op hun bedrijf. De kosten kunnen al heel snel oplopen omdat de schade voor, tijdens of na de aanval kan plaatsvinden. Dankzij een digitale verzekering kunnen bedrijven zich voorbereiden en voorkomen dat ze in financiële problemen geraken.
De meest belangrijke informatie staat tegenwoordig allemaal online of is gedigitaliseerd. Er staan flinke boetes op datalekken, een probleem dat geen enkele onderneming wil meemaken. Bovendien zijn de meeste bedrijven afhankelijk van een IT-systeem voor het beheer van data. Deze zorgen vaak al voor enige bescherming maar je kan nooit zeker genoeg zijn als het op data aankomt. Een cyberverzekering en een actieplan zijn zeker aan te raden.
Heeft u vragen over een cyberverzekering of wilt u meer informatie over deze verzekering? Contacteer ons voor meer informatie over onze cyberverzekeringen.